Deprecated: Required parameter $search_select_value follows optional parameter $search_select_id in /customers/8/9/b/paranovaua.se/httpd.www/wp-content/plugins/photo-gallery/framework/WDWLibrary.php on line 380 Deprecated: Required parameter $playlists follows optional parameter $search_select_id in /customers/8/9/b/paranovaua.se/httpd.www/wp-content/plugins/photo-gallery/framework/WDWLibrary.php on line 380 Deprecated: Required parameter $form_id follows optional parameter $search_select_id in /customers/8/9/b/paranovaua.se/httpd.www/wp-content/plugins/photo-gallery/framework/WDWLibrary.php on line 380 {"id":2999,"date":"2022-02-07T20:38:11","date_gmt":"2022-02-07T19:38:11","guid":{"rendered":"https:\/\/paranovaua.se\/?p=2999"},"modified":"2022-02-07T20:38:28","modified_gmt":"2022-02-07T19:38:28","slug":"transkommunikation-instrumentell-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/paranovaua.se\/transkommunikation-instrumentell-2\/","title":{"rendered":"Transkommunikation: Instrumentell"},"content":{"rendered":"\n
R\u00f6sterna fr\u00e5n rymden K\u00e4lla: Paranormal<\/a>.se<\/a> <\/strong> Om det elektroniska r\u00f6stfenomenet (ERF) och instrumentell transkommunikation.<\/strong><\/p>\n\n\n\n Det synes vara ett faktum att of\u00f6rklarliga<\/a> r\u00f6ster kommer p\u00e5 inspelningsband och i radioapparater, bilder i TV-apparater och texter och bilder i datorer<\/a>. Det kan r\u00f6ra sig om meddelanden fr\u00e5n andra dimensioner<\/a> av verkligheten, men det vet vi \u00e4nnu inte.<\/p>\n\n\n\n Det elektroniska r\u00f6stfenomenet, ERF<\/em> har blivit allm\u00e4nt k\u00e4nt genom den svenske konstn\u00e4ren Friedrich J\u00fcrgenson<\/a> (d\u00f6d<\/a><\/em> 1987). Fredagen<\/a> den 12<\/a> juli<\/a> 1959 ville han spela in bofinkens s\u00e5ng<\/a> och anv\u00e4nde sin bandspelare p\u00e5 vanligt s\u00e4tt. Men d\u00e5 bandet spelades upp, h\u00f6rdes en fr\u00e4mmande mansr\u00f6st. Vid senare inspelningar h\u00f6rdes r\u00f6ster som talade till honom personligen. De identifierade sig som de d\u00f6da<\/em>. J\u00fcrgenson arbetade med inspelningar n\u00e5gra \u00e5r, blev \u00f6vertygad om att r\u00f6sterna inte var av jordiskt eller m\u00e4nskligt ursprung och redovisade resultaten i boken R\u00f6sterna fr\u00e5n rymden<\/a><\/em> 1964.<\/p>\n\n\n\n Olika experter unders\u00f6kte J\u00fcrgensons inspelningar och var n\u00e4rvarande vid nya f\u00f6rs\u00f6k. Meningarna om fenomenens ursprung f\u00f6rblev delade.<\/p>\n\n\n\n Fr\u00e5n mitten av 1980-talet har det elektroniska r\u00f6stfenomenet utvecklats p\u00e5 ett dramatiskt s\u00e4tt. N\u00e5gra forskare<\/a>, fr\u00e4mst i Italien<\/a>, Tyskland<\/a> och Luxemburg, f\u00e5r inte endast in r\u00f6ster p\u00e5 band<\/a> utan ocksa r\u00f6ster h\u00f6rbara direkt i radio, telefon och TV – r\u00f6ster som de kan f\u00f6ra en dialog med. Det kommer ocks\u00e5 texter i dator och bilder i TV och dator. S\u00e5dana fenomen<\/a> kallas instrumentell transkommunikation. ITK.<\/em><\/p>\n\n\n\n Den i Sverige<\/a> idag som har l\u00e4ngst erfarenhet<\/a> av ERF \u00e4r Lizz Werneroth i<\/em> Sk\u00e5ne<\/a>. Hon b\u00f6rjade 1968, inspirerad av J\u00fcrgenson. Jag tr\u00e4ffade Lizz 1969 och deltog i inspelningsf\u00f6rs\u00f6k. De \u00f6vertygade mig om att hon inte fuskade. N\u00e5gra g\u00e5nger fick vi in r\u00f6ster som jag inte kunde f\u00f6rklara.<\/p>\n\n\n\n Jag blev av Lizz inspirerad att g\u00f6ra egna f\u00f6rs\u00f6k. Resultaten har skiftat. Jag har f\u00e5tt m\u00e5nga otydliga r\u00f6ster med oklar inneb\u00f6rd, en hel del svaga r\u00f6ster, d\u00e4r man tydligt h\u00f6r vad som s\u00e4gs, men d\u00e4r meningen<\/a> kan vara oklar, samt ett mindre antal r\u00f6ster som h\u00f6rs tydligt och ger kommentarer eller svar p\u00e5 fr\u00e5gor. Meddelandena har varit korta, 2<\/a>-3 ord<\/a>, s\u00e4llan mer.<\/p>\n\n\n\n Det v\u00e4sentliga resultatet av mina egna erfarenheter \u00e4r att jag blivit \u00f6vertygad om att ERF finns som ett verkligt fenomen och att jag inte finner n\u00e5gon normal f\u00f6rklaring till de b\u00e4sta r\u00f6sterna.<\/p>\n\n\n\n Men i l\u00e4ngden finner jag det ointressant med korta r\u00f6ster utan v\u00e4sentligt inneh\u00e5ll<\/a>. Jag vill kunna kommunicera, f\u00f6ra en dialog, veta vem som talar och varf\u00f6r. F\u00f6r att n\u00e5 dit kr\u00e4vs att g\u00e5 fr\u00e5n ERF till instrumentell transkommunikation, ITK. Dit har jag \u00e4nnu inte n\u00e5tt. Det f\u00f6ljande om ITK bygger allts\u00e5 fr\u00e4mst p\u00e5 andras resultat.<\/p>\n\n\n\n I sin bok F\u00f6nster mot spegelv\u00e4rlden<\/a><\/em> ger Lizz Werneroth m\u00e5nga exempel p\u00e5 hur hon har kunnat h\u00f6ra<\/a> ERF direkt i radions h\u00f6gtalare under p\u00e5g\u00e5ende inspelning. Detta kallas elektroakustiska<\/em> r\u00f6ster. Ibland har hon kunnat f\u00f6ra en dialog med r\u00f6sterna – de har allts\u00e5 svarat p\u00e5 hennes anrop eller fr\u00e5gor, och hon har h\u00f6rt deras svar direkt i h\u00f6gtalaren. I s\u00e5dana fall kan vi tala om transkommunikation,<\/em> TK<\/a>, vilket betyder att vi kommunicerar med n\u00e5gon som vi tror finns i en annan dimension av tillvaron \u00e4n v\u00e5r vanliga. Instrumentell<\/em> betyder att kommunikationen sker via elektroniska instrument.<\/p>\n\n\n\n Det finns meddelanden och bilder som olika ERF-forskare uppger komma fr\u00e5n intelligenser p\u00e5 andra sidan<\/a><\/em>. jag kan givetvis inte garantera att det \u00e4r s\u00e5, men n\u00e5gra bevis<\/a> p\u00e5 fusk<\/a> hos de aktuella forskarna k\u00e4nner jag inte till. Jag redovisar h\u00e4r texter och bilder som de har lagt fram och \u00f6verl\u00e5ter bed\u00f6mningen \u00e5t l\u00e4sarna.<\/p>\n\n\n\n ERF och ITK studeras n\u00e4stan inte alls av akademiska<\/a> forskare. De som har arbetat mest med dessa m\u00e4rkliga fenomen \u00e4r privatpersoner, fr\u00e4mst Maggy<\/em> och Jules Harsch- Fischbach i<\/em> Luxemburg och Adolf Homes<\/em> i Rivenich i Tyskland. Fysikprofessorn Ernst Senkowski<\/em> i Mainz torde vara den i Europa<\/a> som har b\u00e4st \u00f6verblick \u00f6ver hela fenomenet<\/a>.<\/p>\n\n\n\n Maggy Harsch-Fischbach sam_nanfattade i ett f\u00f6redrag<\/a> 5<\/a> september<\/a> 1992 vad Swejen Salter<\/a><\/em> har ber\u00e4ttat t`r\u00e5n andra sidan<\/em>. Den intelligens<\/a> som har detta namn tillh\u00f6r en grupp som kallar sig Zeitstrom (Tidstr\u00f6m).<\/em> H\u00e4r \u00e5terges n\u00e5gra utdrag ur f\u00f6redraget:<\/p>\n\n\n\n Vi lever i en v\u00e4rld<\/a> som liknar er. Vi har lilksom ni en kropp<\/a>. Den uppst\u00e5r p\u00e5 en finare sv\u00e4ngningsbas \u00e4n i er grov-materiella v\u00e4r\/d. H\u00e4r f`inns inga sjukdomar<\/a>; felande \/emmar v\u00e4xer ut. Krymplingars kroppar regenereras.<\/p> Vi bor i angen\u00e4nt inredda bost\u00e4der. Landskapen har en imponerande sk\u00f6nhet. Temperaturen \u00e4r mycket angen\u00e4m.<\/p> Genomsnitts\u00e5ldern f\u00f6r m\u00e4nniskorna<\/a> h\u00e4r \u00e4r 25-30 \u00e5r.<\/p> Vi lever h\u00e4r tillsammans med andra livsformer<\/a>: med m\u00e4nniskor<\/a> som f\u00f6re kroppens d\u00f6d bebodde andra planeter<\/a>. med dv\u00e4rgar<\/a>, j\u00e4ttar<\/a> ach gnomer<\/a> ach \u00e4ven okroppsliga v\u00e4sen.<\/p> Ungef\u00e4r 60 miljarder humanoider<\/a> fr\u00e5n alla existerande v\u00e4rldar finns h\u00e4r.<\/p> Vi \u00e4ter och dricker som ni. V\u00e5r n\u00e4ring framst\u00e4lls syntetiskt. Vi kan materialisera jordiska n\u00e4ringsmedel. K\u00f6tt som m\u00e5nga \u00e4ven h\u00e4r g\u00e4rna \u00e4ter \u00e4r bara en reproduktion av materien<\/a>, och inget djur<\/a> m\u00e5ste h\u00e4r d\u00f6 f\u00f6r n\u00e5gan annan.<\/p> Personlighet och karakt\u00e4r<\/a> \u00e4ndras inte genom d\u00f6den<\/a>. Alla levande v\u00e4sen kan l\u00e4ra vidare. Vi vaknar inte upp i tredje niv\u00e5n med nytt vetande<\/a>. De psykiska problemen och konflikterna \u00e4r inte heller h\u00e4r avskaffade. H\u00e4r finns inte l\u00e4ngre kroppslig sm\u00e4rta<\/a> som p\u00e5 jorden<\/a>, men p\u00e5 denna niv\u00e5 k\u00e4nner vi fortfurande den sj\u00e4lsliga sm\u00e4rtan.<\/p> Den tredje niv\u00e5n bef’inner sig p\u00e5 en planet sam<\/a> vi kallar Marduk<\/a>. Den \u00e4r genom tid och rum<\/a> \u00e5tskild fr\u00e5n jorden och kan inte \u00e5terfinnas i det jordiska solsystemet<\/a>. Marduk har tre<\/a> solar<\/a>. Planeten r\u00f6r sig runt en sol<\/a> och belyses av de tv\u00e5 andra. Det blir aldrig helt m\u00f6rkt<\/a>. En enda stor flod flyter \u00f6ver hela planeten.<\/p> M\u00e4nniskor med likartade f\u00f6rest\u00e4llningar och uppfattningar kommer till sammans i grupper<\/a> och bildar en enhet<\/a>. Denna enhet blir f\u00f6rg\u00e5rden till fj\u00e4rde niv\u00e5n. Efter \u00f6verg\u00e5ngen till fj\u00e4rde niv\u00e5n \u00e4r m\u00e4nniska h\u00f6jd \u00f6ver \u00e5terf\u00f6delsens lag<\/a>.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n Swejen Salter betonar att tillvaron i hennes v\u00e4rld \u00e4r mycket mer lik v\u00e5r \u00e4n vad vi kanske vill f\u00f6rest\u00e4lla oss. Trots att den betecknas som en illusionsv\u00e4rld<\/em>, s\u00e5 \u00e4r den t`\u00f6r dem som lever d\u00e4r fullt ut lika fysiskt p\u00e5taglig som v\u00e5r egen v\u00e4rld.<\/p>\n\n\n\n Uttrycket i min faders hus finns m\u00e5nga boningar<\/em> \u00e4r bokstavligt sant, p\u00e5pekar hon. P\u00e5 tredje niv\u00e5n finns m\u00e4nniskor som samlas kring l\u00e4gerelden i skogen, medan andra bor i st\u00e4der<\/a>, gar p\u00e5 operan eller h\u00e5ller kongresser om hur TK ska utveckas. Det finns \u00e5ter andra som inte tror p\u00e5 livet f\u00f6re<\/a> detta<\/em>.<\/p>\n\n\n\n I ett brev, som kom i paret Jules och Maggy Harsch-Fischbachs dator den 13 februari<\/a> 1991, ber\u00e4ttar Swejen Salter n\u00e4rmare om landskapet och livet<\/a> kring evighetens flod<\/em>. Ett litet utdrag:<\/p>\n\n\n\n M\u00e5ngen g\u00e5ng n\u00e4r jag sitter h\u00e4r vidf\u00f6nstret och ser ut \u00f6ver dalen med floden har jag sv\u00e5rt att minnas att jag en g\u00e5ng har levt p\u00e5 en annan planet i en annan dimension.<\/p> Det \u00e4r natt<\/a> och dimman h\u00e4nger \u00f6ver f70den. Stj\u00e5rnljuset r\u00e4cker dock till f\u00f6r att jag kan se ganska l\u00e5ngt. Snart blir klippornas r\u00e4nder rosa<\/a> och himlen<\/a> bl\u00e5<\/a>. Det dr\u00f6jer en stund innan solarna belyser hela dalen.<\/p> P\u00e5 b\u00e5du sidor av floden finns obevuxna sl\u00e4tter, till vilka ansluter sig skogkl\u00e4dda kullar vid foten av m\u00e4ktiga upptornande berg. De kan inte passeras. Jag har inte h\u00f6rt om n\u00e5gon som hurkunnatkomma \u00f6verdem, utom enstaka mellanv\u00e4rldsvandrare.<\/p> M\u00e4nniskorna h\u00e4r hur alldeles samma anlag som under livstiden p\u00e5 jorden. B\u00e5de m\u00e4n och kvinnor har samma sexuella behov som f\u00f6re kroppens d\u00f6d. Dock blir ingen kvinna<\/a> gravid. M\u00e4nniskorna h\u00e4r talar esperanto<\/a> eller ’Evighetens flods spr\u00e5k<\/a>’.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n Vid en konferens i Luxemburg i september 1992 ber\u00e4ttade Maggy Harsch Fischbach om utvecklingen av TK dittills, illustrerat med en m\u00e4ngd bilder och Ijudexempel. En av \u00e5h\u00f6rarna, den franske professorn R\u00e9my Chauvin,<\/em> k\u00e4nde sig frustrerad av de i hans tycke naiva uttalanden Swejen Salter gjorde i vetenskapliga<\/a> fr\u00e5gor. Han skrev sedan till paret Harsch-Fischbach en rad fr\u00e5gor om planeten Marduk och de fysikaliska<\/a> f\u00f6rh\u00e5llandena d\u00e4r. Svar kom fr\u00e5n Swejen Salter i HarschFischbachs dator. Hon skrev bland annat:<\/p>\n\n\n\n Floden slingrar sig helt runt om planeten Marduk. Som en orm<\/a> biter den sig sj\u00e4lv i svansen. Den har tillfl\u00f6den i bergen. \/…\/ Ni kommer att inv\u00e4nda att en enda flod som omslingrar en hel planet \u00e4r om\u00f6jlig efter fysikens lagar. Men det f\u00f6refaller \/…\/ som om h\u00e4r rader andra fysikaliska lagar.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n Tillvaron p\u00e5 Marduk t\u00f6refaller n\u00e4stan alltf\u00f6r lik v\u00e5r egen. Swejen Salter ber\u00e4ttar 1992 om sitt dagliga arbete i TK-byggnaden och konstaterar att nu en hel stad har vuxit fram vid flodens strand. Gruppen Tidstr\u00f6m, som i b\u00f6rjan bestod av en handfull medarbetare, har vuxit till omkring 900 personer<\/a>. Milj\u00f6n \u00e4r som vilken stor jordisk institution som helst, d\u00e4r folk g\u00e5r ut och in. Swejen anv\u00e4nder liknelsen med ett j\u00e4ttestort bankkontor. Hon \u00e4r ledare<\/a> f\u00f6r hela projektet och k\u00e4nner bara en del av medarbetarna till namnet.<\/p>\n\n\n\n Maggy Harsch-Fischbach noterar att man i telefon ibland i bakgrunden tycks h\u00f6ra rop, alarmsignaler och allm\u00e4nt buller, och Swejen kommenterar:<\/p>\n\n\n\n Det \u00e4r ofta s\u00e5, \u00f6verallt d\u00e4r m\u00e5nga m\u00e4nniskor arbetar g\u00e5r det hektiskt till med tiden. Larmsignalen unm\u00e4ler ett fel p\u00e5 n\u00e5gon teknisk utrustning. Det \u00e4r inte s\u00e5 farligt och h\u00f6r inte till mitt arbete.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n P\u00e5 fr\u00e5gan om man p\u00e5 Marduk utforskar rymden, svarar Swejen att det inte finns n\u00e5gon teknisk rymdforskning<\/a> som p\u00e5 jorden, men<\/p>\n\n\n\n f\u00f6r oss st\u00e5rheltandra m\u00f6jligheter \u00f6ppna. Vi kan bes\u00f6ka rymden mentalt<\/a>, i anden<\/a> utforska andra dimensioner och planeter. Visst kun vi f\u00fcrdas med en eeppelinure eller varmluftsbalong. Det finns ocks\u00e5 flygplan, men det \u00e4r sm\u00e5 sportflygplan som anv\u00e4nds av hobbyflygare. \/…\/ Det finns ocks\u00e5 fordon till hands, fr\u00e4mst elbilar och soldrivna fordon.<\/p> Genom att jag har tillg\u00e5ng till den fj\u00e4rde rymdtidsniv\u00e5n kan jag f\u00f6rs\u00e4ttu mig undligt till and ru verkligheter och tu kontakt med v\u00e4sen i andra dimensioner. S\u00e5 som vi h\u00e4r p\u00e5 treclje niv\u00e5n bebor planeten Marduk med dess tre solar, s\u00e5 finn.s det m\u00e5nga andra pluneter.<\/p> Richard Burton<\/a> reser ofta till dessa planeter och tr\u00e4ffur derus inv\u00e5nure. Dessa resor<\/a> kan inte j\u00e4mf\u00f6ras med rymdforskning i er v\u00e4rld. Richurds resor till andra planeter ger honom intryck<\/a> av dagsl\u00e5nga upplevelser<\/a>, medan hon f\u00f6r mig bara \u00e4r borta n\u00e5gra minuter.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n Det kan finnas flera anledningar att personer p\u00e5 tredje niv\u00e5n intresserar sig f\u00f6r TK. En orsak som \u00e5terkommer i budskapen \u00e4r att man vill visa m\u00e4nniskorna att livet \u00e4r evigt och d\u00e4rigenom p\u00e5skynda den andliga utvecklingen p\u00e5 jorden.<\/p>\n\n\n\n Impulsen till att fr\u00e5n andra sidan engagera sig i TK med m\u00e4nniskorna p\u00e5 jorden kan dock vara rent personlig. Ett exempel \u00e4r Adolf Homes mor, Elise Caroline Homes,<\/em> som leder gruppen Central.<\/em> Hon dog n\u00e4r Homes var litet barn<\/a>. Homes hade l\u00e4nge s\u00f6kt kontakt med henne. I en datortext 1989 f\u00f6rklarade modern:<\/p>\n\n\n\n Egentligen hade jag inte t\u00fcnkt mycket pa<\/a> dig; f\u00f6rst genom dina anrop blev jag \u00e5ter uppm\u00fcrksam pa dig. Sedan dess bem\u00f6dar jag mig om TK. Det finns h\u00e4r n\u00e5gru grupper som hur kontakt med er jord<\/a> \/…\/. M\u00e5nga h\u00fcr vet inte att de en g\u00e5ng hur levat i en annan realitet \/…\/. Jag trodde inte dessa kontakter var m\u00f6jliga.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n I budskapen h\u00e4nvisas otta till h\u00f6gre v\u00e4sen som leder arbetet med TK. Konstantin<\/a> Raudive<\/em> s\u00e4ger fr\u00e5n andra sidan:<\/p>\n\n\n\n Vi m\u00e4nniskor har inte sista ordet. H\u00f6gre v\u00e4sen \u00e4r \u00f6verordnade oss. Vi har det bra, och vi \u00e5tnjuter fullst\u00e4ndigt fri vilja<\/a>. Men vi kan inte komma undan en viss ordning<\/a>. T.ex. \u00f6ver kontaktf\u00f6rs\u00f6ken mellan er och v\u00e5r v\u00e4rld best\u00e4mmer h\u00f6gre v\u00e4sen.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n Teknikern,<\/em> det h\u00f6gre v\u00e4sen som ansvarar f\u00f6r det hinsides TK-arbetet, beskrev sig sj\u00e4lv 1986:<\/p>\n\n\n\n Jug \u00e4r ingen m\u00e4nniska. Jug har aldrig inkarnerat. Jag \u00fcr inte och hur aldrig varit n\u00e5got djur. Jug \u00fcr ingen energi<\/a>. Jag var och \u00e4r ett \u00f6verm\u00e4nskligt v\u00fcsen \/…\/.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n Teknikern betonar \u00e5 andra sidan att han inte \u00e4r fullkomlig. Han befinner sig fortfarande i en l\u00e4roprocess och kan g\u00f6ra misstag.<\/p>\n\n\n\n H\u00f6gre v\u00e4sen \u00e4r intelligenser som \u00e4r oavh\u00e4ngiga av m\u00e4nniskan. Men m\u00e4nniskor av alla trosriktningar ger dem former och strukturer som motsvarar deras m\u00e4nskliga f\u00f6rest\u00e4llningar.<\/p> I den andliga v\u00e4rlden<\/a> \u00fcr h\u00f6gre v\u00e4sen ett och kan sm\u00e4lta samman i ett ljus<\/a>. M\u00e4nniskan beh\u00f6ver f\u00f6rest\u00e4llningen att ett v\u00e4sen \u00e4r h\u00f6gre andligt utvecklat \u00e4n ett annat. Det \u00e4r bra, det hj\u00e4lper m\u00e4nniskan att f\u00f6rst\u00e5<\/a> och att bevara en viss ordning. H\u00f6gre v\u00e4sen \u00e4r inte beroende av denna hierarkiska trappa.<\/p><\/blockquote>\n\n\n\n I budskapen fr\u00e5n andra sidan betonas att livet p\u00e5 tredje niv\u00e5n inte \u00e4r fritt fr\u00e5n kontlikter. M\u00e4nniskorna blir inte helgon<\/a> bara f\u00f6r att de d\u00f6r. Under 1987 utspelade sig p\u00e5 planeten Marduk en kamp<\/a> mellan ljus och m\u00f6rker. L\u00e4gre v\u00e4sen bem\u00e4ktigade sig ett antal TK-stationer och s\u00e4nde falska budskap till jorden. Swejen Saltcr, Richard Burton och n\u00e5gra medarbetare begav sig ut p\u00e5 floden och lyckades med hj\u00e4lp av h\u00f6gre v\u00e4sen rensa<\/a> n\u00e5gra stationer s\u00e5 att arbetet kunde komma i r\u00e4tta sp\u00e5r<\/a> igen.<\/p>\n\n\n\n Kampen mellan ljus och m\u00f6rker p\u00e5g\u00e5r st\u00e4ndigt, p\u00e5pekas det. Det finns fortfarande negativa<\/a> grupper, n\u00e5gra namngivna, som f\u00f6rs\u00f6ker st\u00f6ra TKarbetet. Numera har dock h\u00f6gre v\u00e4sen en st\u00e4ndigt vakande hand \u00f6ver det.<\/p>\n\n\n\n F\u00f6rutom negativa grupper p\u00e5 tredje niv\u00e5n beskrivs ocks\u00e5 en skuggv\u00e4rld<\/em> mellan den fysiska v\u00e4rlden och tredje niv\u00e5n. D\u00e4r finns v\u00e4sen p\u00e5 en l\u00e4gre utvecklingsniv\u00e5, men i vissa avseenden mer avancerade \u00e4n vi. Primitiva ERF, vissa UFO-fenomen<\/a> och andra sv\u00e5rf\u00f6rklarade foreteelser, som cirklar<\/a> i s\u00e4desf\u00e4lt, s\u00e4gs komma fr\u00e5n denna<\/p>\n\n\n\n P\u00e5 tredje niv\u00e5n finns m\u00e4nniskor av al<\/a> la t\u00e4nkbara religioner<\/a> och livs\u00e5sk\u00e5dningar. M\u00e5nga blir besvikna att inte komma till det paradis<\/a> de v\u00e4ntat sig En grupp frustrerade m\u00e4nniskor har bildat Andra hoppets kyrka<\/a> <\/em>(Church of the Second Chance) Den grundades av teologen <\/em>Guarino Guarini,” som levde p\u00e5 jorden 1624- 1683. Kyrkan l\u00e4r utveckling<\/a> av t\u00e5lamod<\/a> och andra dygder; den har en spiral som symbol<\/a>.<\/p>\n\n\n\n Tredje niv\u00e5n<\/em> kallas den f\u00f6rsta aspekten av Marduk. Den \u00e4r en fysisk illusionsv\u00e4rld, lika verklig och p\u00e5taglig f\u00f6r sina inv\u00e5nare som jorden \u00e4r f\u00f6r oss. Den tid som varje individ<\/a> tillbringar i tredje niv\u00e5n \u00e4r mycket varierande. Enstakaf\u00f6randligade<\/em> m\u00e4nniskor s\u00e4gs kunna g\u00e5 direkt till fj\u00e4rde niv\u00e5n, andra tillbringar endast kort tid p\u00e5 tredje niv\u00e5n, medan \u00e5ter andra kan stanna d\u00e4r i m\u00e5nga hundra eller kanske tusentals \u00e5r enligt jordisk tid. Fj\u00e4rde niv\u00e5n inneb\u00e4r en mindre fysiskt och mer andligt betonad tillvaro.<\/p>\n\n\n\n Bilder och texter som s\u00e4gs komma fr\u00e5n andra sidan, visar sig ibland vara n\u00e4stan eller helt identiska med jordiska motsvarigheter.<\/p>\n\n\n\n Bilden \u00f6verst p\u00e5 denna sida sades visa en tysk flicka i tillvaron efter d\u00f6den<\/a>. Hennes f\u00f6r\u00e4ldrar var \u00f6vertygade om att bilden var \u00e4kta<\/a><\/em>. Det var ocks\u00e5 den franske teologen Francois Brune,<\/em> som 1990 h\u00f6ll f\u00f6redrag om ITK i Quebec, Kanada. Han visade d\u00e4r bilden – som en \u00e5sk\u00e5dare k\u00e4nde igen fr\u00e5n en film<\/a>, inspelad i Holland 1985!<\/p>\n\n\n\n Liknande exempel finns m\u00e5nga, b\u00e5de texter och bilder. Fr\u00e5n andra sidan har ingen helt begriplig f\u00f6rklaring kommit.<\/p>\n\n\n\n \u00c4n m\u00e4rkligare kan det synas att v\u00e4sentliga delar av sceneriet p\u00e5 Marduk finns beskrivet i en serie romaner!<\/p>\n\n\n\n Philip Jos\u00e9 Farmer,<\/em> f\u00f6dd 1918, \u00e4r en amerikansk f\u00f6rfattare<\/a> av science fiction<\/a>. Han \u00e4r ber\u00f6md bland annat f\u00f6r en serie romaner om Riverworld,<\/em> som b\u00f6rjade ges ut 1972. Farmer l\u00e5ter d\u00e4r ett fantastiskt h\u00e4ndelsef\u00f6rlopp utspelas i b\u00f6rjan av 2000-talet<\/a>:<\/p>\n\n\n\n Varelser som \u00e4r vida \u00f6verl\u00e4gsna oss har som ett vetenskapligt experiment<\/a> v\u00e4ckt alla m\u00e4nniskor till liv som n\u00e5gon g\u00e5ng har d\u00f6tt p\u00e5 jorden. De uppst\u00e5ndna har placerats p\u00e5 en planet som kallas Riverworld,<\/em> Flodv\u00e4rlden. Det \u00e4r en planet som t\u00e4tt omslingras av en enda flod, som vid nordpolen biter sig sj\u00e4lv i svansen som en orm – p\u00e5 ett of\u00f6rklarligt s\u00e4tt har den d\u00e4r b\u00e5de k\u00e4llor och utlopp. Den slingrande ormen omges av sl\u00e4tter och l\u00e4ngre bort av branta berg som \u00e4r om\u00f6jliga att \u00f6verskrida. Minst 36 miljarder m\u00e4nniskor lever vid flodens str\u00e4nder, fria fr\u00e5n fysiska sjukdomar men inte fr\u00e5n psykiska och sociala konflikter. De \u00e4r alla i 30-\u00e5rs\u00e5ldern. De \u00e4r sexuellt<\/a> aktiva men f\u00f6der inga barn.<\/p>\n\n\n\n F\u00f6rutom olika jordiska spr\u00e5k talar man esperanto. Detta spr\u00e5k har inf\u00f6rts av medlemmarna i Church<\/em> of the Second Chance,<\/em> som har en spiral bland sina symboler. De grundade kyrkan i besvikelse \u00f6ver att vakna upp i denna primitiva v\u00e4rld i st\u00e4llet f\u00f6r det av religionen utlovade paradiset.<\/p>\n\n\n\n Ramhandlingen i de fyra<\/a> romanerna som utg\u00f6r huvuddelen av sviten<\/a> \u00e4r att olika \u00e4ventyrare f\u00e4rdas norrut p\u00e5 Evighetens flod f\u00f6r att finna dess k\u00e4llor och de gudar<\/a><\/em> som enligt ryktet h\u00e5ller till vid nordpolen och styr \u00f6ver Flodv\u00e4rlden. Huvudpersonen i hela sviten, den som till slut Iyckas n\u00e5 m\u00e5let, \u00e4r Richard Francis Burton (k\u00e4nd fr\u00e5n ITK som Swejen Salters livskamrat!).<\/p>\n\n\n\n Flodv\u00e4rlden \u00e4r en genial uppfinning ur en f\u00f6rfattares synpunkt. D\u00e4r kan historiska<\/a> personer fr\u00e5n vitt<\/a> skilda tider upptr\u00e4da samtidigt. Vad h\u00e4nder med moderna m\u00e4nniskor som vaknar till liv i denna jungfruliga natur<\/a>, med sina erfarenheter och kunskaper men utan de tekniska redskapen<\/a>? De m\u00e4ter ut ett revir, bildar en stat, utforskar en v\u00e4rld, bygger flodb\u00e5tar, varmluftballonger och zeppelinare.<\/p>\n\n\n\n Det finns stora skillnader mellan Marduk och Flodv\u00e4rlden. I Farmers v\u00e4rld f\u00f6rs st\u00e4ndiga krig<\/a> mellan rikena l\u00e4ngs floden. M\u00e4nniskor d\u00f6das i massor, men alla vaknar genast till liv igen n\u00e5gon annanstans l\u00e4ngs floden. D\u00e4r finns inga djur p\u00e5 land<\/a>, endast fiskar i floden. D\u00e4r t`inns ingen som f\u00f6rs\u00f6ker sig p\u00e5 TK. And\u00e5 har farmer beskrivit v\u00e4sentliga delar av scenografin kring Evighetens Flod.<\/p>\n\n\n\n N\u00e4r gruppen Tidstr\u00f6m tillfr\u00e5gades om detta, svarade Teknikern att han hade inspirerat Farmer, men att resultatet inte riktigt blev det avsedda. Senkowski skrev till Farmer, som svarade att han inte var medveten<\/a> om inspiration fr\u00e5n n\u00e5got h\u00f6gre v\u00e4sen. F\u00f6rh\u00e5llandet mellan Flodv\u00e4rlden och Marduk t\u00f6rblir g\u00e5tfullt.<\/p>\n\n\n\n Namnet Marduk \u00e4r i sig en g\u00e5ta. Marduk var en lokal gud i Babylon<\/a>, som sedan blev den fr\u00e4mste guden i hela Babylonien. Marduk \u00e4r ocks\u00e5, enligt Zecharia Sitchin,<\/em> namnet p\u00e5 den tolfte planeten<\/a><\/em>, tr\u00e5n vilken han anser att astronauter i en fj\u00e4rran forntid kom till jorden och skapade homo sapiens.<\/p>\n\n\n\n
Informationen om Instrumentell Transkommunikation \u00e4r fr\u00e5n sidan paranormal.se och inte fr\u00e5n Paranova. Vi har valt att kopiera all information ifall hemsidan eller inl\u00e4gget skulle f\u00f6rsvinna i framtiden.<\/strong>
Sidan finns i v\u00e5r meny under ”Forskning”.<\/a><\/strong><\/p>\n\n\n\n<\/h2>\n\n\n\n
Egna erfarenheter<\/h2>\n\n\n\n
Instrumentell transkommunikation<\/h2>\n\n\n\n
Hur \u00e4r det att leva efter d\u00f6den?<\/h2>\n\n\n\n
N\u00e4sta v\u00e4rld enligt grupp Tidstr\u00f6m<\/h2>\n\n\n\n
En fysisk illusionsv\u00e4rld<\/h2>\n\n\n\n
Natt vid evighetens flod<\/h2>\n\n\n\n
Fysikaliska lagar<\/h2>\n\n\n\n
Vardagsarbete och andliga resor<\/h2>\n\n\n\n
Varf\u00f6r TK?<\/h2>\n\n\n\n
H\u00f6gre v\u00e4sen<\/h2>\n\n\n\n
Kamp mellan m\u00f6rker och ljus<\/h2>\n\n\n\n
Religioner efter d\u00f6den<\/h2>\n\n\n\n
Tredje och fj\u00e4rde niv\u00e5n<\/h2>\n\n\n\n
Mystiska paralleller<\/h2>\n\n\n\n
Flodv\u00e4rlden och Marduk<\/h2>\n\n\n\n
Medicinsk TK<\/h2>\n\n\n\n